HTML

bananblog

33 evessen eldontottem, hogy magam mogott hagyom kis hazamat, es egy uj, jobb elet remenyeben angliaba utazom.

Friss topikok

  • Emil bacsi: Orulok, hogy Cambridge tatszik neked. Apam is toltott ott idot. A Szentgyorgyi Albert is sok ideig... (2009.09.19. 04:41) Szept 13. Cambridge
  • MacikaBotika: És az ötödik napon mepihent? SZ&H (2009.09.15. 12:43) Szept 10. a masodik nap...
  • Bratyód: Szia Töki! Kitartás drukkolunk neked.Vigyázz magadra. Legközelebb az emeletes buszon allul utazz a... (2009.09.13. 22:02) Szept 12. a negyedik nap...
  • Ancikád: Szia Kisfiam! Olvastuk a blogodat. Reméljük még nem keseregsz! Biztos megtalálod a magadnak való m... (2009.09.11. 21:10) Szept 11. a harmadik nap...

Linkblog

Archívum

Szept 13. Cambridge

2009.09.15. 20:47 dexmor

 

Fel hetkor keltem. Vagy az izgalom, vagy pedig a tegnap megevett ket Mc Donalds`s-os sajtburger megtette a hatasat.
 Nagyon boldog voltam, hiszen ma eljutok abba a varosba, ahol a kesobbiekben szeretnek elni a kis csaladommal. Utban a busz allomas fele Melcsike direkt a latvanyossagok felel vezet. Big Ben, London Eye. Gyonyoruek.
 Kesobb tudtam meg, hogy az a harang ami most Big Ben neven itt Londonban csilingel, az elotte Cambridge-ben tette ugyan ezt. Meg nem volt szerencsem talakozni a hangjaval, de kesobb minden keppen megfogom halgatni.
 8:30-kor indul a buszom. A jegy elektronikus, azaz egy sms-t kell megmutatnom a sofornek. Nem jo otlet, mert nem jol lat, de azert felenged a buszra. Nincs kitero. Cambridge a cel. Ket ora tiz percre terveztek az utat. Ebbol egy ora mig kijutunk Londonbol ugy, hogy vasarnap leven nincs szinte semmilyen forgalom. Vegig autopalyan megyunk igy nem sokat lehet latni az angol tajakbol, csak szanto foldeket. Kicsit unalmas, de hozza szokok gyorsan. 20 perccel hamarabb ertunk oda.
 Megekeztem. Itt vagyok.
 Egy hatalmas park szelen rak le a busz. Kb ketszer akkora lehet, mint Budapesten a Varosmajor, csak fak nelkul. Elkepesztoen nagy. Gyorsan fel hivom Gigit, hogy megerekeztem. Kuld egy taxit amit egy pakisztani pasas vezet. Nagyon jo fej. Kerdezget, en valaszolok. Elmeselem neki hogy mit keresek itt. Megigerteti velem, hogy soha tobbet nem ulok taxiba ha itt lakom, hanem veszek egy biciklit, es amit megsporolok azt a kisfiamra koltom. Na ez a nem semmi. Magyarorszagon egy nevjegykartyat kaptam volna, hogy ha kell akkor hivjam Ot. Megerkeztunk Cherry Hintonba. Elkepesztoen szep. Ugy kell elkepzelni, mint a Szuletett felesegekbol a Lila akac kozt. Gyonyoru rendezett kornyek (bar Cambridgeben nem lattam olyat, hogy rendezetlen), csodas kis hazakkal. Cherry Hintonban, ha eljon az ideje, minden rozsaszinben pompazik, hiszen viragzik a cseresznye. Uton utfelen cseresznyefak, es az eszik roluk aki akar, mert kozteruleten vannak. A taxisnak kifizetem a £10 utikoltseget,es megkoszonom a jo tanacsokat.
 Gigi mar az ablakban log, es integet. Vegre talalkoztunk. Az elmult par hetben csak Skype-on tartottuk a kapcsolatot. Azt kell tudni Gigirol, hogy 3 honappal ezelott talalkoztuk eloszor. Elmeseltem neki nagyra toro almaimat, es O megigerte hogy mindenben segit nekem, ha ki akarok koltozni Angliaba. O volt az aki a korhazi munkat talalta nekem. Nagyon sajnaltam hogy nem jott ossze, foleg igy hogy itt vagyok, es latom hogy milyen gyonyoru Cambridge. Lizzyket, Gigi ket eves kislanyat most latom eloszor eloben. Irto aranyos kislany. Egy igazi csajszi. Sajnos elozo nap nagyon megfazott, es az ejszakat edesanyja oleben toltotte. Gigi hulla faradt.
 Nagyon tetszik a lakasuk. Egy plusz ket felszoba tokeletessen berendezve. Minden ott van ahol kell lennie. Irigylem is erte, de nem szomorkodom, hiszen azert vagyok itt, hogy mind ezt en is eloteremtsem. 11:40-kor indulunk, mert Giginek mennie kell dolgozni. A helyi korhazban recepcios.Gyorsan, 10 perc alatt beertunk. Mig atmentunk a kulvaroson, csak tatottam a szamat. Nincs mese. Itt kell megtalalnom a szamitasomat. Ez egy idealis hely nekunk minden szempontbol.
 A korhazban osszefutottunk Rozaliaval, aki itt dolgozik mint (Gigi legszives ird majd le kommentbe hogy mit csinal, mert elfelejtettem). Megtudtuk, hogy a fonoke keres embert raktari munkara. Gyorsan adok neki egy Cv-t. Ez egy testhez allo feledat lenne szamomra, mert voltam En raktaros nem is keves ideig.
 A korhaz nagyon szep. Hat nem egy Del-Pesti. Minden tiszta olyanyira, hogy akar a padlorol is enni lehetne. Azt majdnem elfelejtettem, hogy kaptam egy telefont Gigitol, amit hasznalhattam nyugodtan mig itt vagyok, hiszen hetvege leven csak ket penny a percdijja ha vonalast hivok. Akar magyart is. 2 penny kb 6 forint. Csodalatos.
 Ellat jo tanacsokkal, es mar indulok is felfedezni a Mi varosunkat. Kb tiz perc alatt bent vagyok a tortenelmi belvarosban. Elso utam egy sport boltba vezet, mert allitolag nagyon olcso. SportDirect a neve. Csak amulok amikor bent vagyok, hiszen valoban nagyon olcso. Lonsdale, Reebok, Adidas es meg sok fele marka, az otthoni arak toredekeert. Pl.: Lonsdale cipo $15, Everlast polo £4, Reebok melegito szett £19, Crocs papucs £14. Ez csak nehany pelda ami eszembe jutott. Tenyleg nagyon olcso, de nem veszek semmit. Nincs ra szuksegem.
 Meg latogatom a hires King`s Coledge-t. Fantasztikus epulet. Egy igazi csoda. Az meg vonzobba teszi szamomra, hogy iden 800! eves ez az epulet. A sport boltban ossze futottan neheny magyarral. Mondtak, hogy ingyenes a belepo, de En nem talaltam meg azt a bejaratot ahol ilyen jo feltetelekkel nezhetem meg ezt az epiteszeti remek muvet. Gigi elmeselte, hogy amikor ide koltoztek, a varoshazan kint volt a magyar zaszlo. Nem tudtak mire velni a dolgot, ezert utana neztek es kiderult, hogy augusztus 20.a miatt volt kint. Most figyeljetek. Cambridge testver varosa Szeged. Na ezen ledobbentem. Csodalkozom rajta, hogy edesanyam kedvese, aki Szegeden elt, nem emlitette, bar az is lehet, hogy csak nem tudta.
 Eleg volt a nezelodesbol. Irany munkat keresni. Este 6 oraig kiosztottam 15 CV-t. Nem rossz arany, bar ugy erzem nem eleg. Meg holnap vissza jovok.
 A park ahol lerakott a busz, most nyuzsog. Minden fele diakok, toltik szabad idejuket. Fociznak, labdaznak, sportolnak valamit, vagy csak egyszeruen beszelgetnek. Elkepzeltem, hogy Botikamat kihozzuk ide, es nezzuk majd hogy szaladgal, es kergeti a galambokat. Bar csak ott tartanank mar. De mindennek eljon az ideje. Vissza buszozok a korhazhoz, majd talalka Gigivel, es irany a Cherry Hinton-i lakasa. Cambride-ben valamivel olcsobban lehet berelni lakast, mint Londonban. De ez a varos is meg van osztva. A kulvaros (pl: Cherry Hinton) lenyegessen olcsobb mint a kozpont. Ez jo hir szamomra, hisz ez a varosresz a cel. Gigi lakasanak kornyeken elerheto tavolsagban kb. 3 jatszoter van. Botikamnak rossz hir, hogy nincsenek homokozok. Az esos idojaras miatt nem tartottak praktikusnak.
Este sokaig ebren voltunk. Beszelgettunk es elkortyoltunk egy-egy pohar tokaji aszut, igy nem csak Skype-on tudtam felkoszonteni szuletesnapja alkalmabol, hanem vegre szemelyessen is. Mozgalmas volt a mai napom, es vegre lattam azt amit eddig csak kepeken. Igy meggyozobb.

Bocsanat mindenkitol, de kepeket csak kesobb tudok feltenni. Irni is csak ritkan fogok, mert ra kell alnom az angol tanulasra, es inkabb azzal toltanem szabad idoimet.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bananangliaban.blog.hu/api/trackback/id/tr141384851

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lizzy_anyu 2009.09.16. 04:18:01

hú,mennyit írtál..örülök, h tetszik a környék, én már egészen megszoktam, de azért persze még mindig nyilvánvaló, hogy nagyon szép hely.

Roz a Costa Coffee nevezetű kávézóban dolgozik, ő tanítja be az újakat.
Hozzátenném a kórház leírásához, hgy nem lehet elintézni azzal,hogy helyi kórház...sokkal több annál.
Anglia egyik vezető oktató egyetemi kórháza, napi rendszerességgel műt itt a híres Da Vinci robot, ami otthon több havonta max 1x és akkor is nagy publicitást kap, és mivel speciális kórház egészen Skóciából is ide szoktak reptetni betegeket! Itt van az ország legnagyobb sterilizáló részlege, és egyedülálló a Contact Centre is, ami lényegében telefonközpont, de annál jóval több.
És még mesélhetnék.

A King's College valóban egy csoda, a Harry Potter filmek egy részét itt forgatták a kápolnában,mondtam?Rendszeresen veszi itt fel a BBC a szimfonikusok koncertjeit, mert a kápolna akusztikája csodálatos...elmész az egyetem előtt és amit hallasz valami csoda...mikor a fiúkórus énekel,mintha angyalokat hallana az ember..lenyűgöző.

Cambridge-ben 32 egyetem van, ha jössz, lehet oda is szórni jelentkezéseket munkára.
1 McDonalds, kb 2 Burger King, 2 mozi, millió park, kert, játszótér van itt.És pub minden sarkon.
De a pub nem kocsma!!!!Itt a pub egy alul szórakozó hely itallal, meleg étellel, biliárdasztallal, fent meg vendégház!Amolyan sarki fogadó.Imádom őket.Szépek.

Na befogom, sok sikert, hamarosan találkozunk. Addig is hajrá.
Gigi

Emil bacsi 2009.09.19. 04:41:39

Orulok, hogy Cambridge tatszik neked. Apam is toltott ott idot. A Szentgyorgyi Albert is sok ideig dolgozott Angliaban es Cambridgeben. Ott kapott tamogatast hogy kiserleteit vegezhesse.

Persze a leghiresebb alumni Newton. Ott tanult majdnem teljesen iranyitas nelkul, ott vegzett hajmereszto kiserleteket, pl. egy fa darabot bedugott a szemgolyoja moge, hogy a feny frakciojat jobban lathassa. Ilyesmire te ne is gondoljal.

Amikor en 56 es 57ben Angliaban jartam, a bennszulottek baromi, mondhatnam fajdalmasan udvariassak voltak. Elvezd. Emil ba
süti beállítások módosítása